familiejol.reismee.nl

Hamburg - Dubai dag 1

Na de laatste spullen ingepakt te hebben, konden we rustig ontbijten en opruimen.
We vertrokken, zoals gepland voor de verandering, exact om half 10. De reis verliep voorspoedig tot zo'n 40 km voor Hamburg. Veel wegwerkzaamheden, files en vooral lang oponthoud voor de Elbtunnel.
Uiteindelijk kwamen we dus pas even na twee uur aan. 15.25 uur zouden we vertrekken, dus nog steeds ruim op tijd.

Omdat ik al online had ingecheckt hoefde we alleen maar de tassen af te geven en we konden door de douane en doorlopen naar onze gate. Niet zo gek lang daarna konden we boarden. We zaten op rij 34, 3 naast elkaar en 1 met het gangpad ertussen. De beenruimte bij Emirates is beter dan bij sommige andere maatschappijen. Ook hadden we weer een eigen scherm, wat de reis zeer aangenaam maakt.
Ik keek Sherlock Holmes, de nieuwe met Robert Downey jr (een aanrader) en Ghostwriter (niet echt boeiend).

Verder een heerlijke maaltijd gehad. We hadden garnalen-aardappelsalade vooraf, keuze uit lam of kip (ik nam de lam), kaas en crackers en een zalig toetje: brownie met mangopuree en een cocosroom!
Af en hadden we wat turbulentie, maar verder een prima vlucht, die ook perfect op tijd aankwam.

Eenmaal weer herenigd met onze bagage, naar buiten, waar de klap hard aankwam. Het is, tegen middernacht, 44 graden. Puffen dus. Eerst maar terug naar binnen, de airco in en daar wat eten. BurgerKing wordt het voor mij en de kinderen. Cor een bord met Indiaas eten. Daarna toch maar de rij voor de taxi in. Gelukkig ging de rij snel en zaten we weer in een taxi met airco.

Het hotel was 3 minuten rijden. Holiday Inn Express, met super mooie kamers (vergeten foto te maken). Het was al kwart voor twee plaatselijke tijd (2 uur verder), dus we besloten gelijk te gaan slapen. Dit lukte natuurlijk niet meteen, maar dat lag niet aan de bedden. Die waren heerlijk!

Carola

Wat leuk dat je weer een reisverslag gaat bijhouden. Ik ga lekker meegenieten. Ik wens jullie een hele fijne vakantie!!!

Ellie

Ha, gezellig !!! We mogen gezellig meegenieten !! Leuk leuk !!!

Mandy

Heey wat leuk dat jullie weer een verslag bij gaan houden! Vind het altijd leuk om reisverhalen te lezen.

Onwijs veel plezier nog en tot het volgende bericht.

Groetjes Mandy (Meppel)