familiejol.reismee.nl

Naar Bangkok - dag 13

Onze laatste dag in Phnom Penh wilden we het Royal Palace en de zilveren Pagoda bezoeken. Toen we daar om 11 uur aankwamen met de tuk tuk, bleek die net dicht te gaan. We liepen dus maar even naar de rivier en dronken daar wat in een restaurantje.
Fabienne ging de book shop in, om naar tweedehands boeken te kijken. We relaxten en daarna gingen we richting Friends. Dit restaurant geeft werk aan zwerfkinderen. Ze leren zo een vak en kunnen dan makkelijk aan een baan komen. Een goed initiatief, want in Phrnom Penh zijn wel 10000 zwerfkinderen.
We aten er heerlijk! Duurste maal van de vakantie, maar het geld zeker waard!

Terug bij het hotel stond onze tuk tuk driver al klaar. Vannak bracht ons naar het vliegveld en daar moesten we wachten op vertrek. Tijdens het wachten even geskypt met mijn ouders en Anita.

De vlucht was kort. 45 minuten later stonden we al weer in Bangkok. De douane was snel gepasseerd en voor we het wisten zaten we in een taxi naar het Hualampongh station. Het was druk onderweg. We stonden nog in een file, maar even na 8 uur waren we er.
We kochten onze trein-bus-boot tickets en gingen we wat eten bij de KFC. Daar bleven we ook maar zitten, want het was er heerlijk koel.

22.50 vertrok onze trein. We hadden stoelen die iets naar achter konden. De trein stewardess deelde dekens, water en broodjes uit.
Een lange nacht was begonnen.