familiejol.reismee.nl

Dubai - dag 2

Wakker worden in het Holiday Inn Express in Dubai is geen straf. Een straf is het verlaten van het hotel. Cor en ik gingen even buiten voelen voor het ontbijt en ik kan je vertellen dat het voelde alsof je je hele lichaam föhnt met een veel te hete föhn.
Niet fijn!
We gingen rond half 10 aan het ontbijt. Dat was karig. Dubai is varken-vrij, dus alleen een plakje kaas naast de jam en honing.
Gelukkig wel lekkere croissanten, die met de kaas een goede bodem vormden. Na het ontbijt de tassen ingepakt en afgegeven bij de receptie.
Met een taxi vertrokken we richting het Burj Al Arab. Dit hotel stond op het lijstje must sees, maar je mocht er helemaal niet bij komen. Zonder reservering moet je voor de slagboom blijven en die is een paar honderd meter van het hotel verwijderd. Na een foto van afstand, kwam de man met de hamer al weer langs. We waren volgens mij ook de enige 4 mensen in Dubai, die zich op een straat bevonden. Verder zie je alleen auto's en taxi's.
We liepen richting Madinat Jumeirah wat niet zo ver weg was. Onderweg kwamen we langs een bushalte. Die was helemaal dicht en natuurlijk voorzien van airco. Daar even gezeten en toen maar weer verder.
In de overdekte souq de vooral toeristische winkels bekeken en dat was snel gebeurd. Het plein buiten tussen al de gebouwen met het water vonden we trouwens erg mooi.
Taxi maar weer gepakt en nu naar de Mall of the Emirates. Hier alle standaard winkels natuurlijk aanwezig. Een paar uur ons vermaakt in de airco. De grootste indoor skibaan ter wereld bekeken en heerlijk gegeten op het food court van de mall.
Rond 4 uur een taxi naar de Karama souq. Hier raakten we de eerste Dirhams aan iets anders dan eten kwijt. Cor kocht 2 Ralph Lauren polo's, Yannick een luchtje en Fabienne een Ray-ban. Tegen 5 uur zaten we al weer in de taxi. Niet te harden daar buiten. De hitte is echt ondraaglijk.
Via het hotel dus maar naar het vliegveld, alwaar we even skypten met opa en oma en de familie van Leeuwen. Geweldig hoor!
Ondertussen kwamen we er achter dat we in de verkeerde terminal zaten... Busje maar weer gepakt en nu naar de goede. Niet erg, want daar was geen gratis wifi. We checkten in en aten nog wat achter de douane. Alle vier een Thaise maaltijd en een Franse cheesecake na.

In het vliegtuig was het druk. Veel Arabieren in jurken. Zowel de mannen als de vrouwen. Het blijft een vreemde aanblik, die vrouwen waarvan je maar een streepje ziet...
Natuurlijk kregen we ook hier weer warm eten. Niet zo lekker als bij Emirates, maar dat gaf niet zo veel. We zaten nog vol van het Food court.
Daarna begon het aftellen. Bijna een heel vliegtuig dat slaapt en ik zie de uren voorbij gaan. Filmpje gekeken op mijn eigen schermpje voor de afleiding, maar de nacht blijft erg lang......

Petra

Dat is mijn vrees voor zo'n reis. Ik kan niet slapen in het vliegtuig en naar Thailand is het zo ver!