familiejol.reismee.nl

Bangkok - Siem Reap Cambodja - dag 6

Om kwart over zeven ging de wekker. Cor sprong onder de douche, ik belde de kamer van de kinderen om hen te wekken en we ruimden op. Iedereen, inclusief de spullen waren om 08.00 uur klaar.
We ontbeten, checkten uit en gingen op pad. Eerst zorgen voor dollars. Als je die niet hebt, betaal je veel meer in Baht voor je visum aan de grens.

We namen een taxi naar het Noordelijke busstation. De bus van half 10 zat al vol, dus moesten we wachten op die van 09.50 uur.

De rit was redelijk comfortabel. Natuurlijk krijg je pijn in je kont als je dik 4 uur zit, maar de stoelen konden in een soort ligstand. We keken naar buiten, lazen en sliepen wat.

Even na tweeën waren we dus op de Rongklua market in Aranyaprthet. Nu kwam het er op aan. Op internet had ik allerlei verhalen gelezen van oplichtingspraktijken en afzetters. Hier zou je veel geld kwijt kunnen raken aan nep visum bureautjes etc.
Bij het verlaten van de bus werden we al besprongen door mannetjes die onze bagage uit de bus wilden halen. Niks daarvan, dat dragen we zelf. Negeren al die mannen en lopen. Natuurlijk geen bordje te zien met een aanwijzing waar die grens nou eigenlijk is. Vragen aan een Europees uitziende man en die wist het!
Andere kant op en Thailand uit was geen probleem. Daarna lopen door een stuk niemandsland, met allerlei casino's. Er kwam een soort versmalling, waar we door moesten en daar stonden mannen in uniformen die je een behoorlijk echt uitziend bureau in wilden trekken. Er hingen alleen geen prijzen aan de muur en ik had gelezen dat, dat bij het echt visumbureau dat wel zo was.
Doorlopen dus maar weer, wat best wel eng aanvoelde, want stel dat je je vergist.....
Even verderop zat het echte bureau. We vulden formulieren gaven pasfoto's af en moesten naast de officiële 20 dollar ook nog 100 baht per persoon bij betalen. Het blijven sjaggeraars.
Dan weer door en dan moet je weer de rij in, weer wat invullen, stempel op je visum en eindelijk Cambodja in.
Nog ben je er dan niet zeker van dat je zonder geldverlies op plaats bestemming komt. We wilden de free shuttle in, maar ze duwden ons de richting van een ander busje op. Uiteindelijk toch de free shuttle in en op naar de bus terminal. Daar een taxi naar Siem Reap geboekt. 48 dollar voor 4 personen.
Weer twee uur op de billen zitten en natuurlijk weer een poging tot geldklopperij. De taxi zet ons niet bij ons guesthouse af, maar bij een stelletje tuk tuk chauffeurs. Die brengen ons gratis naar ons guesthouse, maar dan moet je wel afspreken om met hem op tour naar Angkor te gaan.
Daar had ik dus geen zin in en vriendelijk doch dringend afgepoeierd.

Het guesthouse ziet er zeer relaxed uit. We hebben een vierpersoonskamer. Niet supergroot of ruim, maar voldoende.
Na de installatie zijn we op pad gegaan. Richting de buurt van Pub Street. Bij het eerste beste BBQ restaurantje gaan zitten, want we hadden bar honger. Behalve een zakje chips hadden we na het ontbijt niets meer gehad.

Het eten was heerlijk: spare ribs, garnalen, stokjes, beef en inktvis. Lekker gekruid en goed gebakken. Na het eten gelijk terug naar het hotel. Fabienne heeft hoofdpijn en wilde op bed. Yannick dook het zwembad nog even in en ik maakte dit verhaal even af.

Car

Leuk Wendy, dit word vast weer een hele bijzondere vakantie voor jullie en zo te lezen heb je je tot nu toe goed ingelezen. We reizen virtueel met jullie mee

Carola

Het idee dat je constant moet opletten dat je niet opgelicht wordt pff, daar zou ik nou helemaal gek van worden. Volgens mij ben ik toch meer een type voor luxe vakanties haha.
Veel plezier nog en ik verheug me al op het volgende verslag.