familiejol.reismee.nl

Siem Reap - dag 8

Vanochtend op tijd uit bed en ontbijten. We werden om 09.30 uur opgehaald door onze tuk tuk driver.
De tocht naar Ankor Wat is niet zo heel erg lang. Na 15 minuten stonden we al bij de kassa. Daar rekenden we 80 dollar af en we mochten door naar binnen. Het complex is gigantisch, maar al snel stonden we voor Angkor Wat. We waren de tuk tuk nog niet uit of we werden belaagd door kinderen: Postcards m'am? 10 for a dollar. Guidebook m'am? One dollar. Drinks m'am? One dollar. Niet 1 kind, niet 2, niet 3, maar wel 10 kinderen.
Snel begaven we ons richting tempel, want daar mogen ze niet komen. Angkor Wat ligt er schitterend bij in het groen. Je moet een stukje lopen, maar de hele toegangsweg heb je een schitterend zicht op de tempel.
Daar een tijdje rondgedoold en toen terug naar de tuk tuk. Op de terugweg natuurlijk weer belaagd, maar we baanden ons een weg tussen de kinderen door. Natuurlijk moesten we voor we de tuk tuk
weer instapten wat te drinken hebben. Het was vandaag drukkend warm en bij iedere stap die je zette, raakte je een halve liter vocht kwijt. Hemdje, broek en huid waren zeiknat.
Na weer een liter water te hebben getankt gingen we op weg naar de volgende tempel. Via een brug kwamen we bij Angkor Thom aan, waar we het Bayon complex bezochten. Op het moment dat we daar aankwamen begon het te gieten. Gelukkig maar een kort buitje, zodat we weer snel verder konden.
We bezochten daar nog een paar ruïnes en toen door naar onze tuk tuk driver. We hadden honger (het was al weer 1 uur) en hij bracht ons naar een restaurantje. Daar aten we voor veel te veel geld natuurlijk een goede maaltijd, zodat we er weer tegen konden.
Terug in het park naar Ta Phrom. Deze tempel is de mooiste. Overwoekerd door bomen en gebruikt in de film Tomb raider met Angelina Jolie. We liepen daar een behoorlijke tijd rond, in de hitte, zwetend en verbrand. Ook zagen we daar nog een slang in de zon op een rotsblok liggen. Brrr. Die lopen daar dus zo los rond.
Uiteindelijk tegen 4 uur waren we er helemaal klaar mee. Allemaal leeg van het zweten. Naar het hotel en daar een duik in het zwembad. Biertje erbij, snackje en een spelletje.
Tegen 6 uur barstte de bui weer los, dus naar boven. Op de kamer verder chillen. Toen het weer droog was konden we erop uit. We hadden geen zin om de drukte in te gaan, dus naar een restaurantje in de straat. Het zag er heel trendy uit. Dat hadden we beter niet kunnen doen. De slechtste maaltijd van de vakantie en dan ook nog voor iedereen! Om 10 uur waren we weer terug in het guesthouse en na wat tv kijken, film kijken en internetten sliep iedereen tegen 12 uur.

karin

Gaaf hoor!! Geen foto's van Angkor Wat? In Meppel gebeurt niks. De ene dag lijkt op de andere... Wel elke dag lekker weer. Hoogtepunt van vandaag: BBQ in Roden!
Kus, Karin.

ada

Echt heel mooi....volgens mij komen jullie toto terug....
Hoe lang blijven jullie weg dan???

Carla

Prachtige foto's .De tuk tuk driver had dus een goede dag